OBS! Om du skickar från webben ska din signatur vara tom!


I Outlook på din dator:

  1. Starta Outlook
  2. I den övre menyn klicka på Signatures
  3. När fliken fälls ner, klicka på Sign in…                                                                                           
  4. Logga in med din e-post och ditt lösenord
  5. När programmet är inloggat behöver Outlook startas om
I webben
Du ska inte ha en signatur i webben, rutan skall vara tom. Signaturen läggs på efter att meddelandet har skickats.
Mobiltelefon, surfplatta och liknande
Du ska inte ha en signatur på dessa enheter, rutan skall vara tom. Signaturen läggs på efter att meddelandet har skickats.
Om du saknar knappen Signatures i Outlook
För att programvaran ska kunna bli installerad krävs det att datorn är ansluten till kommunens nätverk, installationen fungerar inte över VPN i nuläget. När installationen är gjord behövs inte längre åtkomst och programmet fungerar oavsett var du befinner dig.
Om du befinner dig på din arbetsplats men ändå inte har knappen, kontakta [email protected]
Dubbla signaturer
IT-enheten bytte nyligen programvaran för att hantera e-postsignaturer. Som ni säkert sett så visas ibland dubbla signaturer, detta kan bero på det numera krävs en inloggning för att signaturen ska fungera normalt. 
Vill du ändra något i din signatur?
Informationen i din signatur läggs automatiskt till från ett centralt system, för att ändra detta behöver du kontakta IT-enheten. Tänk på att informationen bara uppdateras om du följt stegen ovan så signaturen är korrekt hämtad.
Kontakta [email protected], observera att det finns begränsningar vad som kan läggas till. Som exempel går det inte att lägga till arbetsplats i nuläget.